2011. július 8., péntek

Göndör, hullámos haj - ahogy én csinálom a sajátom

Csak egy post erejéig térek ki a hajas témára, nyugalom.:) Nem sokat értek a hajazáshoz, egyszerűen csak arra gondoltam, megosztom veletek, én hogy csinálom meg a hajam, ha épp nem vasalom.

Én általában - ahogy a postokban az látszik is - egyenesen hordom a hajam, aminek számtalan oka van:
- Világ életemben egyenes hajat akartam, mivel nekem alapból nem az.:D Szóval mióta vannak hajvasalók, vasalok. Sajnos. Tudom, nem tesz neki jót, de én hihetetlenül boldog voltam, mikor végre egyenes hajam lehetett.:D
- Sokkal gyorsabban meg tudom csinálni, mintha göndören szeretném hagyni. Mosás, száradás, szárítás, vasalás együtt 2 óra.
- Nem kell rá annyira vigyáznom, mint a göndör/hullámosra, ugyanis engem nagggyooon idegesít, amikor kósza szálak össze-vissza állnak. Főleg, hogy állandóan piszkálom a hajam, szóval én is széttúrom.:O Azt szeretem, ha szép tincsekben áll a hajam.
És még sorolhatnám...

Ennek persze hatalmas hátránya, hogy párás, esős időben búcsút inthetek az egyenes hajamnak, mivel szénaboglyává válik, és az nagyon nem szép. Pont emiatt nagy ritkán nem küzdök a természet ellen, hanem hagyom hullámosan. Nyáron a nagy melegben sokkal praktikusabb, szinte esélytelen, hogy tönkremenjen. Kivéve ha melegíti a nyakam és sokszor összekötöm hajgumival.:D

Több módszert is szoktam én alkalmazni. Leírom őket.

1. 
Ahogy a legszívesebben csinálom. Megmosom a hajam, amikor nagyon vizes, akkor kifésülöm. Olyan vizesen hagyom, hogy még csöpög róla a víz, ezért a vállamra dobok egy törölközőt. Fésülés után hajhabot teszek rá, hogy szépen összeálljanak a tincsek majd, ha megszárad. És várok... Így a hajam felső része egyenes szokott maradni, lefelé pedig egyre hullámosabb, néhol a végeken pedig göndörbe megy át.

2.
Ezt még barátnőm ajánlotta nekem így. Hajmosás után törölközőbe tekerem egy ideig a hajam, majd utána hajhab kerül rá, ezután türelmesen várok, amíg megszárad. Vagy ha nincs időm várni, göndör haj szárításához való fejjel ellátott hajszárítóval megszárítom. Bár én ezt lehetőleg mellőzöm. Az eredményben az előzőhöz képest annyi lesz a különbség, hogy a hajtöveknél is hullámos a haj, ettől dúsabbnak hat, mint az első verziónál. Sajna erről nincs képem, de biztos el tudjátok képzelni.:)

3.
Ezt az ötletet még egy blogon olvastam. Késő este megmosom a hajam, megfésülöm, hajhabozom, aztán szépen mély álomba szenderülök.:D Másnap én még kicsit bevizeztem, hogy szebb legyen. Ennél a módszernél lesz a legkevésbé hullámos. Legalábbis nekem sikerült egész egyenesre aludnom itt-ott.

4.
Göndörítés hajvasalóval. Ezt alkalmazom a legritkábban. Bár nagyon szép az eredmény, minden tincs úgy áll jó esetben, ahogy mi szeretnénk. De előtte mindig kivasalom a hajam, és csak utána göndörítem, ennyi sütögetés meg aztán tényleg nem tesz jót a hajnak.

Remélem, volt értelme megírni ezt a postot, és lesznek, akiknek hasznukra válik! Ha nektek is vannak esetleg jól bevált házi praktikáitok a hajatok elkészítésére, írjátok le, köszönöm!

5 megjegyzés :

  1. Uhh, 2 óra alatt lesz kész a hajad? Az nagyon sok :O Nekem az 1-1.5 óra soknak tűnik, pedig nekem hátközépig ér a hajam és iszonyat dús.

    VálaszTörlés
  2. köszönöm:)

    bizony:D megmosom, hagyom egy ideig törölközőbe csavarva, aztán hagyom magában is száradni egy db.ig, közben fésülgetem felfelé, hogy ne legyen olyan lapos, aztán amikor csak épphogy nedves, megszárítom teljesen hajszárítóval, aztán vasalom. ez így 2 óra mosástól a végeredményig.

    VálaszTörlés
  3. Régen én is vasaltam mindig a hajam, mert alapból nem szépek benne a hullámok.DE rájöttem hogy bírok bele rendes hullámokat csinálni. Miután megmostam nem fésülöm ki (tudom bizarul hangzik, de hajmosás előtt és közben fésülködök.:D). Aztán betekerem törölközőbe, és miután nagyából megszáradt összefogom hajgumival úgy hogy az utolsó "áthúzásnál" nem húzom teljesen át a hajam, és ami megmaradt haj azt körbetekerem a copf körül és odacsattozom. Amikor megszáradt nagyából a hajam kiengedem, és voálá :D

    Remélem valamennyire érthető, nem tudtam jobban megfogalmazni :D:$

    VálaszTörlés
  4. Akkor minden elismerésem, én sokszor agybajt kapok, mire végzek. :D

    VálaszTörlés