2012. február 9., csütörtök

Carmex vagy Blistex?

Nagyon szeretem a Carmexet, de szerettem volna egy valamivel olcsóbb terméket keresni helyette, ami azért van olyan jó. A Love the Heels blogon láttam már régebben egy nagyon csábító, pár száz forintos, kamillás ajakápolót, de mindig vagy elfelejtettem utánajárni, hogy mi is az, vagy már vettem megint Carmexet. Legutóbbi viszont a Blistexen akadt meg a szemem, találkoztam már vele pár blogon, gondoltam megér egy próbát, főleg, hogy fele annyiba kerül, mint a Carmex.

Carmex - kb. 1000Ft
Blistex - kb. 500Ft


Táblázatba összeszedtem néhány összehasonlító tulajdonságot.

TulajdonságCarmexBlistex
Illaterős, mentolosgyenge, viasz szerű
Ízmentolosédes
Állagsűrű, krémeslágyabb
Kenhetőségvastagabbanvékonyabban
Szájonkellemes, bizsergetősemmi érdekes
Tartósságtartóskevésbé tartós


Mindegyik végzi egyébként a dolgát, de az én szívem néhány dolog miatt mégis a Carmexhez húz jobban. Szeretem, hogy nagyon vastagon lehet a szájra kenni könnyedén, ott is marad jó darabig, szóval amíg kiérek vele a vonatomra, nem tartok tőle, hogy a szél kiszárítaná a szám. Maximum a hajam ragad bele, amit valahogy elviselek.:D Felkenés után egyből érezni a hatását, bizsergeti az ajkakat a mentol, ami szerintem nagyon jó, szeretem érezni, hogy valami tényleg használ. Elég, ha reggel a számra kenem, meg esetleg hazafelé vagy napközben egyszer, de igazából napi egyszer elég elővenni szerintem.

Blistex csomagolásán leírtak ajánlották is, hogy mielőtt elindulunk, akkor is kenjük fel, meg ilyen olyan szeles időben többször alkalmazzuk stb. Nem túloznak, tényleg többször kellett elővennem a bársonyosan puha ajkakért (:D:D:D), mint a Carmexet. Vékonyabban lehet csak felkenni, legalább is én azt tapasztaltam, hogy kenegethetem 10 percig is, akkor se lesz több belőle a számon.:D Az édeskés íz miatt nehezen tudom megállni a lenyalogatást.



És ami a legfontosabb az ajakápolóknál végül is, mit tesznek a kiszáradt ajkakkal?
Igazából tényleg mindegyik teszi rendesen a dolgát, nem csak védelmet biztosítanak, ápolják a már száraz szánkat is. Nem akarok elfogult lenni, de a Carmexben azért több erőt érzek. Valamival gyorsabbnak és hatékonyabbnak ismertem meg, mint a Blistexet, de lehet a többi tényező befolyásol egy picit. Például, hogy érezni a bizsergést a szájon, meg vastagabban lehet felkenni, tovább marad fent.

Összességében a magam részéről a Carmex igazi téli, cserepes ajkakra, vagy azok megelőzésére tökéletes választás, a Blistex pedig mondjuk inkább a tavaszi/őszi hónapok ajakápolója. Általánosságban pedig, aki csak egy ajakápolót szeretne, annak simán jó a Blistex 500Ft-ért, de ha egy picivel többre vágyunk, én ajánlom a Carmexet.

9 megjegyzés :

  1. Ez egy elég összeszedett, jó kis bejegyzés lett. :) Nekem mondjuk pont fordítva működik. A Blistex jobban bejön nekem. :)

    VálaszTörlés
  2. Pont jókor jött nekem ez a bejegyzés. :) Ma vettem észre, hogy a Carmexem már nagyon a végét járja, amin egy kicsit meglepődtem, mert szerintem nem olyan régen vettem, max 2 hónapja.
    Most viszont nem tudom, hogy melyiket vegyem. A Carmexnek kicsit húzós az ára, főleg, hogy csak ennyi ideig tartott ki nálam, viszont jobb, mint bármelyik ajakápoló, amit próbáltam. Tényleg hosszan tart a hatása, és az is tetszik, hogy vastagabban is lehet kenni.
    Viszont hátha a Blistex is jó lenne... Nehéz kérdés :D Még van egy kis időm eldönteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ebben az időben nekem is gyorsabban fogy, sokkal többet használom.
      remélem, tudtam picit segíteni a döntésben:)

      Törlés
  3. Carmexet még nem használtam, viszont a Blistexet tegnap óta használom, mondjuk kb óránként kenegetem a szám, mert beteg vagyok, folyamatosan iszom, így elég hamar lejön, viszont szépen hozza rendbe, 1-2 hét használat után tesztet is írok. :]

    VálaszTörlés
  4. Nekem carmexem meg sosem volt, annyira sosem szárad ki a szám, hogy kelljen, de a blistexet nagyon szeretem, amíg beteg voltam is kentem napi többször és szépen rendbetette a szám. A limeos-malnas ízt pedig imádom.

    VálaszTörlés
  5. Imádom a Carmexet, és nagyon jól összefoglaltad. Persze, drágább, mint a többi fajta, de szerintem a hatása kárpótolja ezt. Egy bajom van, hogy nekem a tubusos fajta van, és azt ilyen hideg időben eléggé nehéz kisajtolni. Legközelebb én is ezt a fajtát veszem meg.

    VálaszTörlés
  6. nekem a carmex kalsszisokkal jobban bevált. és igaz, hogy kétszer annyiba kerül, mint a legtöbb ajakápoló, de én úgy tapasztaltam, hogy mivel elég kevesebbszer használni, ezért sokkal tovább is tart, szóval úgymond megtérül az ára. a blistexnek odavagyok az illatáért, de azzal tényleg állandóan kenegetni kell a számat, ha valami hatást el akarok érni.

    VálaszTörlés
  7. :DD
    Én épp Erzsinek tesztelek alverde meg nemi is tudom, miylen ajakápolót (mármint ezt a nem tudom, milyet még nem tesztelem, holnap váltok át rá, most az alverde van soron:)), épp tegnap írtam meg a kategóriákat, hogy mi alapján véleményezzek. Sima Blistex nálam is lesz, meg Carmex is, igaz nem épp ez, mivel nekem kinyomós carmexem van, stiftesből pedig extra mentolos, az még tutibb. NEkem az a No. 1-om, bár ki tudja, h az Erzsitől kapott csodák honyan muzsikálnak! ;)
    Szóval ha elfogy a sima carmexetek, ajánlom, h szerezzetek be egy extra mentolosat, még sokkal jobb az íze (picit mentolosabb tán, más jellegű) és még hidratálóbb. ;)
    A Blistexről meg midig a Bebe ajakápolók jutnak eszembe, régebben évekig volt olyanom is, szinte ugyanolyan az illata. :)

    VálaszTörlés