2012. április 8., vasárnap

Alpine SleepSoft füldugó

Igen, jól olvassátok, füldugó!:D Írtam facebook-on, hogy nem teljesen ide illő termékről lesz szó, maximum tágabb értelemben.:) Bár ez is olyan, mint a szemmaszk, a pihentető alvás ugyebár elengedhetetlen ahhoz, hogy szépek legyünk. Nekem pedig sokszor kis zaj is elég, hogy felkeljek és ne is tudjak visszaaludni. Épp ezért lesz most szó erről a szuper kis termékről.

Alpine SleepSoft füldugó - http://fuldugo.hu/ - 3810Ft
http://www.fuldugo.hu/Fuldugok/Alpine-SleepSoft-Fuldugo-alvashoz-tanulashoz


Egy kis előtörténet. A gondok nálam ott kezdődtek, hogy lett egy mongol futóegerem, bár előtte voltak hörcsögeim is, de akkor még nem szereztem be füldugókat, mert a nappaliban tombolhattak. Az egér, akit egyébként Mandulának hívtak, nagyon nagy vadállat volt, egész éjjel zörgött állandóan, nála már éreztem, hogy valamit ki kell találni. Akkor ilyen egyszerű szivacs füldugóim lettek, ami végül is nem volt rossz, aludni sikerült szerencsére. De inkább csak abba a fülembe tettem, amelyiken nem feküdtem, mert biztos, ami biztos, nehogy ne keljek fel az óracsörgésre.

Szegény kis Mandula már rég nincs meg, de amikor elkezdtem a fősulit, koleszos lettem. És mivel én ilyen kis stréber típus vagyok, vagy csak lelkiismeretes:P, mindig bejártam az órákra. Mivel néhány bulizó emberke elég hozzá, hogy tönkretegyenek egy teljes éjszakát, oda is jöttek velem a füldugóim.:D A második évben albérletben laktam, de a harmadikban visszakerültem a koliba, ahol már annyira sem tartották be a házirendet, mint két évvel korábban, szóval üvöltöztek, letojva mindenki mást.:) Ne gondoljátok, hogy én ilyen kisangyal vagyok, vagy bajom van a bulizással, de azért lehet csendben is visszaérni a koleszba hajnali 4-kor. Ha nekem sikerült, sikerült volna másnak is.:) Szóval a másokkal nem törődő, minden szerdán részeg szomszédok miatt mindig az ágyam mellett tartottam egy pár füldugót, bár ott sokszor nem mentem vele semmire.



És akkor most legyen szó arról, hogy mi is ez a kis cucc, és miben különbözik az én kis béna szivacsos füldugómtól. Bár nem sietek előre, lássuk a csomagolás, ahogy általában szoktam más termékeknél is azzal kezdeni. A kis műanyag tok le van ragasztva, ami abszolút pozitív, de még jobb, hogy a füldugó eleve rendelkezik ezzel a kis műanyag tokkal, ahol kényelmesen tárolhatjuk, amikor épp használaton kívül van. A tok nyitható felül, és alul is, ahol tájékoztatót találunk más füldugókról is, ugyanis az Alpine gyárt speciális füldugókat motorozáshoz, zenészeknek, zajos munkához vagy úszáshoz valót, szóval lehet válogatni. Awww.fuldugo.hu-n meg tudjátok őket nézni.


A tok felső részében van a két füldugó, és egy kis csövecske, aminek a segítségével könnyen behelyezhető a fülbe. Na de miben is más ez a füldugó, mint a párszáz forintos gyógyszertári? Minden Alpine füldugónak ugyanaz a felépítése, mint ennek. Van az alap füldugó forma, amiben találjuk a szűrőt. A kialakítás lényege, hogy lehetővé teszi a fül szellőzését, a hagyományos füldugók teljesen elzárják a fület, ami természetesen nem túl jó. Az alap forma olyan orvosi műanyagból készült, ami a test melegétől megpuhul és felveszi a hallójárat formáját. Ennek köszönhetően kényelmesebb, mint bármelyik füldugó, egész éjjel a fülben hagyhatjuk.

Minden szűrőnél adott, hogy milyen hangokat szűr ki, a SleepSoft például úgy zárja ki a zavaró hangokat, hogy közben az ébresztő órát hallani fogjuk. Én kipróbáltam, és aláírom, valóban így van! Nálunk itthon mindenki korábban kel, mint én, és nem elég nagy a ház, hogy a konyhai szekrények és fiókok csapkodására ne ébredjek fel.:) Vagy pl. tesóm a mellettem lévő fürdőben szárítja a haját negyed 7-kor! Nem egyszer indult már a napom elég kellemetlenül ezek miatt. Meg amikor én még alhatok, de anyu úgy érzi, hogy munka előtt muszáj felporszívóznia. Ember legyen a talpán, aki nyugodt marad és még aludni is tud.:D


Jelenleg ezzel a kis füldugóval vészelem át ezeket, és remekül bevált. Kapunk mellé egy kis papírt, amin leírnak minden fontos infót. A füldugók egyébként kb. fél évig tartanak ki, ha minden éjjel használjuk őket. Én csak akkor veszem elő, ha felkelek valami zajra. Bedugom és alszom tovább kellemesen.:) Ilyen használat mellett valószínűleg évekig jó lesz. Tisztítani langyos szappanos vízzel kell, de akinek ez nem elég, az oldalon lehet rendelni speciális tisztító folyadékot is.

A füldugók személyre szabhatóak. Például ha hosszú a szára, ki kell húzni a szűrőt és levágni picit a végéből egy ollóval. Ha nagy ez a kúpos rész, abból is le kell csípni. Nekem nem kellett semmit sem csinálnom vele, kényelmes így is.



A füldugót a www.fuldugo.hu-tól kaptam tesztelésre, ami természetesen nem befolyásolja a véleményem.

9 megjegyzés :

  1. Nahát ez tényleg nem mindennapi volt :O De ki tudja egyszer lehet szükségem lesz egy jó kis füldugóra

    VálaszTörlés
  2. Szerencsére engem nem zavarnak a zajok általában, vagy ha fel is kelek, simán visszaalszok legtöbbször. Am ugyanez mint nálad, csak az én tesóm fél 6kor szárít hajat mellettem, plusz még a fém törülközőszárítón csörömpöl, elképzelni sem tudom mivel... :D
    Egyszer volt szükségem füldugóra, rockfesztiválon elég rossz helyet sikerült kifognunk, kb az egyik sátor oldalában sátoroztunk. Sajnos arra nem volt teljes megoldás a füldugó, mert ugye a föld dübörgött a basszustól...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. wááh, én majdnem mindig felkelek, azért előfordul, hogy mélyen alszom, és akkor nem... van fesztiválozós füldugó is amúgy, de az inkább arra megy, hogy ne zúgjon utána napokig a fül.

      Törlés
  3. Hát ez nagyon praktikus! Még szerencse, hogy általában nagyon mélyen alszom és fel sem kelek egyszer sem éjjel.. Mert ha egyszer valaki felkeltene, az nem élné túl... XD

    VálaszTörlés
  4. Én anno a szomszédaim miatt vettem gyógyszertárit, de kb 2-3 használat után már nem tudtam rendesen bedugni a fülembe. Vagy kiesett, vagy túlságosan "eltömítette". Inkább szóltam a tulajnak az albérlők eltávolítása érdekében :D

    VálaszTörlés
  5. Néha nekem is elkellene ilyesmi, a kolis éveket ne is mondd! :D Szuperül hangzik a leírás egyébként! Jelenleg csak a pasi horkolása zavar :D

    VálaszTörlés
  6. Nekem se ártana ilyen, mivel reggel mindenki korábban megy el itthonról, és annyira könnyen felébredek a zajra, ráadásul fel is húzom magam, és persze, hogy nem tudok visszaaludni és ez egyenlő azzal, hogy k*rva morcosan kelek fel és utálok mindenkit !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szívemből szólsz, én is így vagyok.:)

      Törlés
  7. Óóó, jól hangzik.
    Én bő 1 éve küzdök elég erős alvászavarral, mármint régen egy tank se tudott volna felébreszteni, de mióta történt 1-2 nem jó dolog az életemben nagyon éber alvó lettem. Először én is gyógyszertári dugeszokat vettem, azok bénák és nyomik (a nem szivacsos verzió pl. darabokra foszlott, még jó, h nem mertem a fülembe origamizni), a Herbaházban vettem (de a Müllerben is láttam) drágább verziójú szivacsot (olyan 800-1000 forint környékén van 4 pár, szép színesek, mintásak), az már szuperül funkcionál. az alakja is más és jobban is dugaszol. Minden éjszaka ezzel alszom, de lehet, h most utánalesek ennek, mert úgyis kellene egy új doboz a srácokból... :) Köszi a tippet! ;)

    VálaszTörlés