2012. szeptember 25., kedd

Hajápolási rutinom

Még sosem írtam ilyen bejegyzést a másfél év alatt. Talán itt volt az ideje. Jah igen, és másfél éves már a blog.:) Illetve már egy hónap el is telt azóta, pont ma.:) Nem semmi. Ha belegondolok, mennyi időm és energiám van már ebben a blogban. Rengeteg. Szerintem nincs olyan nap, hogy ne foglalkoznék vele valamiért valamennyit, még ha épp nem is bejegyzést írok. Na de! Hajápolás.:)

Sokat kísérletezek mostanában, samponokkal főleg, folyton cserélem. Amiket most mutatok, azok a jelenleg használt termékeim. Régen sosem értettem, miért használnak sokan annyi kencét a hajukra. Én mindig csak megmostam samponnal és pápá, ebben merült ki a hajápolás:D Mondjuk, sosem festettem a hajam, most is amit láttok, az az eredeti hajszínem, és szerintem az is marad. Fiatalabb koromban (haha:D) kacérkodtam a gondolattal, milyen lenne a fekete haj, de olyan boldog vagyok, hogy ez sosem lett több gondolatnál. Anyukám nem is engedte volna. Köszi anyu!!!


Amiket írok, és amit ahogy én csinálok, nem szentírás, én így szeretem, plusz az évek alatt felszedtem innen onnan pár hasznos infót, amikről remélem, hogy igazak.:D Ezeket osztom meg most Veletek is. Ha tévedek, remélem a fodrászom kijavít a következő látogatásomkor.:D



1. lépés: Hajmosás

Nem tudom, ez kinek mennyire számít, én mindig zuhanyzás közben szoktam hajat mosni. Először kevesebb samponnal megmosom a "hajtömeget", bár nálam azért nem lehet tömegről beszélni.:D Azt leöblítem langyos vízzel, mert úgy tudom, a meleg/forró víztől könnyebben zsírosodhat a haj. Utána ujjbeggyel jól megmasszírozva a fejbőrt, megmosom a hajtövet is. Ettől felpezsdül a vérkeringés és gyorsabban nő a haj. Plusz! Ha körömmel vakarásszuk, megsérülhet a fejbőr és emiatt viszkethet, a vakarástól pedig heló korpa. Nekem legalábbis ezeket mondták egyszer.:) A második mosás után szoktam balzsamot használni, amit hagyok a hajamon, amíg szép lassan megmosom az arcom. Alaposan leöblítem, és ezzel véget ér a mosás szakasza.


Alverde sampon - szőlő és avokádó / igénybevett, töredezett hajra
Alverde balzsam - citromvirág és sárgabarack / fénytelen, töredezett hajra

2. lépés: Szárítás

Mosás után megtörlöm alaposan a hajam, majd becsavarom törölközőbe, és egy darabig, kb. fél óra hagyom a fejemen. A törcsi levétele után hagyom száradni még fésületlenül, majd amikor már vannak szárazabbnak tűnő részek, megfésülöm. Sosem lefelé, hanem mindig felfelé fésülöm a hajam, hogy ne lapuljanak le annyira a hajtövek. Először egyik, aztán másik oldalra szoktam fésülni az összes hajam, és ezt váltogatom, miközben hagyom száradni. Amikor már csak épphogy a töve nedves, akkor fújom be a szipiszupi új hővédőmmel, alaposon átfésülöm utána, majd jöhet a hajszárító, ami szerintem kicsit előmelegíti a hajam a vasalásra. Szárítás közben is végig fésülöm, szintén felfelé. A folyamatos fésüléstől már jóval egyenesebb lesz, mint amilyen lenne. Egyébként megjegyzem, nem szeretem a teljesen nedves hajam megszárítani, és teljesen megszáradni hagyni sem szeretem, úgy tapasztaltam, hogy sokkal könnyebb a módszeremmel vasalni. Alverde samponból ez a harmadik, amit próbáltam, nekem ez vált be közülük a legjobban. Balzsamból előzőleg Fructist használtam, de gondoltam, megnézem az Alverde-eket is a sampon mellé.

Avon Advande Techniques daily shine hajvégápoló szérum minden hajtípusra
Balea Trend it Up hővédő hajápoló spray

3. lépés: Vasalás

Pfuj csúnya hajvasaló, úúúgy szeretlek én tééééged. Már kb. 5 éve koptatom ezt a hajvasalót, szó szerint, látszik is rajta, de imádom, tökéletes. Ezután is Vidal Sassoon-t fogok venni! Van rajta egy ki-bekapcsoló gomb és egy hőszabályzó. A maximális hőmérséklete 200°C, és 1 perc alatt melegszik fel. 25 fokozat található rajta, régen 15-17-esen vasaltam a hajam, mostanában 7, max 9, bőven elég ez is. Vasalás előtt befújom megint a hővédővel a hajam, alaposan átfésülöm ismét, ezután elválasztom a hajam és a végleges formájára fésülöm. A vasalásban semmi extra nincs. Úgy tudom, a töveket nem szabad annyira vasalni, mert könnyebben zsírosodhat a haj és laposabbnak is tűnhet tőle, illetve ami egyértelmű, a végeken nem szabad sokat időzni, mert úgy könnyebben roncsolhatja a hajat. Vasalás után a kezemen eloszlatok egy csepp hajvégápolót, amit a lehető legegyenletesebben felviszek a hajvégekre. Próbálkoztam vasalás előtt a hajvégápoló használatával, de nekem úgy gyorsabban zsírosodott a hajam.

Vidal Sassoon hajvasaló VS5316

Amit pedig legutóbb próbáltam, hosszú évek után a másik oldalon választottam el a hajam. Nem mondom, nem könnyű, visszakívánkozik a régi helyére a választék, de nem érdekel, velem nem fog kiszúrni.:D Józan paraszti ésszel én úgy gondolom, hogy a hajamnak az a rétege, ami eddig volt felül, kicsit jobban elhasználódott a különböző hatásoktól, mint pl. a nap, a vasalás, de még talán a hajgumi is onnan jobban kitépi. Mondhatnánk, hogy ugyan már, mindenhol vasalom a hajam, de a legtöbbet én ezt a felső réteget szoktam, abban biztos vagyok. Így, hogy átcsoportosítottam a tincseket a másik oldalra, most sokkal szebb része látszik a hajamnak, gyönyörű fényes, pihepuha.:) Szeretlek, hajam!:)

4 megjegyzés :

  1. Én is bepróbálkoztam a választék másik oldalra hozásával.. FAILED... :D
    Egyrészt ugye rövid a frufrum, másrészt nekem mindkét oldalt van 1-1 forgóm, az egyik kicsit, a másik meg rohadtul szófogadatlan, így visszatértem :S

    VálaszTörlés
  2. Egy ideje keresek hővédő terméket, de nem tudtam hol kezdjem, most ezt megoldottad nekem, köszi :) Bár évek óta nem vasalom a hajam, mert még mindig töredezett az alja miatta... a hajszárító miatt sem árthat.
    A hajmosás nálam is így működik, azzal a különbséggel, hogy én meleg vizet szoktam használni, mert rendszerint szétfagyok a fürdőben. De most majd lehet bepróbálkozok a langyossal, legalább a hajamra.
    A szárítás viszont nálam kicsit máshogy működik. Nekem azonnal le kell vennem a törölközőt és át kell fésülni, miután visszaértem a szobába, különben beáll. Ha nem így teszek, utána akárhogy szeretném, nem tudom úgy fésülni, ahogy nekem tetszik. Nagyon vékony szálú hajam van, lehet emiatt. Ha át van fésülve, én is szeretem hagyni hogy száradjon, akkor már nem olyan gáz.
    Szóval köszönöm ezt a bejegyzést, nekem segített :)

    VálaszTörlés
  3. Az utolsó kép milyen aranyos! :) Ezt a sampont én is nagyon szeretem, Alverdés balzsamokkal valamiért még nem mertem kezdeni. Félek, hogy nem lennének elég táplálóak, de ez lehet butaság. Én sem szeretek a csurom vizes hajamnak nekiesni hajszárítóval, ha nem kell sietnem hagyom egy kicsit a levegőn száradni.

    VálaszTörlés
  4. Következőleg tuti Alverde sampont veszek:), elhasználtam egy mini terméket még a nyáron, és nagyon tetszett ! :)

    VálaszTörlés