2013. március 6., szerda

Mit teszek az egészségemért?

Nyugodjatok meg, több ilyen post nem lesz. Nem fogok arról írni, hogy milyen edzéstervet nem csinálok végig és milyen receptekkel, milyen fogyókúrát kezdek el, amit nem tartok be.:D Biztos sokan lesznek, akik nem értenek velem egyet vagy egyenesen felháborodnak azon, amit írok, de ez van.


Nem is igazán azért figyelek oda magamra, mert fogyni akartam vagy ilyesmi, hanem egészségesebb szerettem volna lenni. Tavaly sikerült csúnyán és önkéntelenül fogynom 8-10kg-t és persze nem azért, mert keményen edzettem és diétáztam.. Idegeskedés blabalbabla, nem részletezem. Ehhez jön hozzá, hogy jó ideje dolgozom, és mivel ülőmunkát végzek, annyit sem mozgok, mint korábban, és úgy éreztem, muszáj valamit tennem. Plusz a fogyásomat szerettem volna egy egészséges irányba elvinni.

Az első és legfontosabb gondolat részemről, hogy a fogyókúráknak és diétáknak sosem láttam értelmét. Az ember a diéta idejére lemond bizonyos ételekről, amiket utána újra fogyaszt. Emiatt a szervezet újabb hiányra felkészülve jól elraktározza ezeket az anyagokat, ezért szednek vissza ilyenkor több kilót az emberek a fogyókúra befejezésével. Ez teljesen logikus! Pont ezért sosem mondtam le semmiről, eszem csokit, csipszet, pizzát, hamburgert, palacsintát, kenyeret, szóval mindent, amit csak szeretek. Egy életen át nem fogok magokat tologatni a tányéromon.

Ez volt a hogyan nem. Most jöjjön a hogyan igen!

Folyadékbevitel

Az első lépés tavaly nyáron született meg azzal, hogy rákényszerítettem magam a vízivásra. Nyáron persze könnyebb a meleg miatt, de sikerült megtartanom ezt a remek szokásokat, és jelenleg napi 3-4 liter vizet iszom meg kb., ha nem többet (nyáron 5-6 liter volt). E mellé még jön tea, tej, stb. Üdítőt is, kávét is iszom. Gondolom, Ti is tudjátok, hogy milyen jótékony hatásai vannak a megfelelő folyadékmennyiségnek, szóval ezeket én itt nem is ragoznám.


A munkahelyemen én mindig tartok magamnál egy másfél literes vizes üveget, plusz egy másikat csapvízzel töltve a hűtőben. Így értem el, hogy iszom egész nap. Nincs kedvem a monitorra nézni, iszom, ebéd előtt fél órával korog a gyomrom, iszom, ránézek az üvegre, iszom. Mellesleg az étkezés előtti ivás jót tesz az emésztésnek elvileg.

Testmozgás

Hát szerintem sokak nevében mondom most, hogy pfujjö.:D Én is egy lusta tróger trehány disznó anyaszomorító hétszentség vagyok (ahogy a gimis töri tanárom fogalmazott). Persze vannak sportok, amiket nagyon szeretek, mint a görkori, a röplabda, tollas stb. Plusz fél életemet pedig biciklin töltöttem, de azért nagyon ellustultam öregkoromra.:D


Ősszel rávettem magam a rendszeres mozgásra. Leginkább az itthoni tornát preferálom, ezért töltöttem le mindenféle videót, ami csak érdekelt. Hastánc, aerobic, zumba stb. Azt csinálhatom, amelyikhez leginkább kedvem van, nem lát senki, úgyhogy nem vagyok zavarban, ha teljes erőbedobással csinálom izzadva a gyakorlatokat és pénzbe sem kerül. Hátránya, hogy aki nem elég elszánt és kitartó, el- vagy abbahagyhatja a tornát. Én kemény vagyok.:) Legyetek Ti is azok! Az elején nagyon nehéz volt, ezért 20-30 perces tornákkal kezdtem (a belem is kiköptem:D), most igénylem az egyórás tornákat, ha belefér az időmbe, és már nem úgy nézek ki utána, mint akit megrágtak és kiköptek.:)

Joghurt

Ez most így nem is kellene, hogy külön pont legyen, de! Én világ életemben utáltam a joghurtokat. A gyümölcsöknek semmi köze szerintem a tejtermékekhez, meg trutyiban úszkálnak az undi csoffadt gyümidarabok, blöe. Inkább pudingot ettem. Aztán rászoktattam magam és állítom, hogy nagyon jót tesz a joghurt. Az emésztésnek különösen. Mióta rendszeresen eszem joghurtot, sokkal jobban érzem magam, Pocak boldogabb.:D


Gyümölcsök/zöldségek

Nagyon kevés gyümölccsel voltam úgy, hogy imádom, szeretem, kell. Az eper, a szőlő azok, amiket nagyon szerettem mindig, de az év nagyobb részében nem találni belőle vagy nem finomat. A rendszeres gyümölcsfogyasztásra mostanában kezdtem magam rászoktatni. Sajnálom, hogy nem korábban. És persze ugyanez vonatkozik a zöldségekre is.


Étkezés

Ami nagyon fontos, hogy az ember sose egye magát tele. Bár bevallom, velem is előfordul, és nagy önfegyelem kell hozzá, hogy olyan kajából, amit imádunk, ne tömjük magunkat tele. Imádok enni, szeretem a finom ízeket, szeretek jókat enni, de ésszel kell csinálni. A legtöbb esetben a felével is jóllakna az ember annak, amit a tányérjára tesz. Én szeretem megpakolni a tányérom, és véleményem szerint nagyon jó módszer ennek elkerülésére, hogy nem rendes méretű tányérról eszünk, hanem kisebbről. Nem tudunk annyi kaját magunk elé pakolni így, rájövünk, hogy már nem is vagyunk éhesek, és mindenki boldog.:D

A másik dolog, hogy szerintem változatos étkezést kell biztosítani. Sosem szerettem se a salátákat, se a főzelékeket, de most szívesen megeszem ezeket, és jobban érzem magam, ha a csirkemellet nem mindig rántva, hanem natúran megsütve eszem. Egy-egy nehezebb ebédes nap után jól esik valami könnyűt enni, ami nem terheli meg annyira a gyomrom. És ahogy mondtam, nem tagadok meg magamtól semmit, és be-becsúszik egy mekizés.

Összefoglalva

Változatos étrend, rengeteg folyadék, rendszeres testmozgás. Szerintem rövid idő alatt könnyen beilleszthetőek ezek a dolgok a mindennapokba, még ha elsőre nem is tűnik olyan egyszerűnek.

Egyáltalán nem állítom, hogy az a helyes út, amin én járok, mert szoktam időnként kifejezetten egészségtelen kajákat enni. De mivel van néhány ilyen, amit imádok, és nem vagyok hajlandó lemondani róla egy életre, legalább megpróbálom kompenzálni. Senkit sem akarok itt okosítani, és sanda gyanúm, hogy az elkövetkezendő két évben biztosan nem számíthattok hasonló postra.:D Biztos kimaradtak dolgok, de amit tudtam, összeszedtem.

19 megjegyzés :

  1. Nagyon tetszett ez a poszt!!:) Engem sajnos a szörnyű laboreredményeim késztettek a folyadékbevitel-növelésre, most már nekem is simán megy a napi 3 liter:) És Cserpes-joghurtok, nyammmmmi!!

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek, akár én is írhattam volna, majdnem minden illik rám is:) Csak már szerintem kb. 2 és fél éve, hogy elkezdtem változtatgatni.

    Ja és ha már a joghurtoknál is tartunk, a Cserpes mellett ebből a müzliset szerettem meg még nagyon: http://www.jobbanjar.hu/bio-elelmiszer-akciok/spar-natur-pur-bio-gyumolcsos-joghurt-t482638/

    VálaszTörlés
  3. Tetszett a poszt, nagyon jól összefoglaltad milyen egy átlagos, de viszonylag egészséges életmód :)
    Valahol olvastam, hogy az sem feltétlenül jó dolog, hogy 3-4 liter folyadékot viszünk be naponta, ha meg ennél többet akkor pláne, mert nagyon megdolgoztatja a szívet, és bajokat okoz, bár nem tudom a biológiai okait, hogy miért :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, én is hallottam már erről. nemsokára megyek gasztroenterológushoz, szóval utána lehet h okosabb leszek:)

      Törlés
  4. Szerintem tök szuper, hogy ilyen őszintén vállalod hogyan étkezel és nem kezdesz el feleslegesen vetíteni össze-vissza, hogy így kell egészségesen enni, meg úgy, csináljátok utánam, mert szerintem sokan csak vizet isznak bort prédikálnak, pedig szerintem nincs semmi gáz abban, ha valaki őszintén felvállalja, hogy igen szeret finomakat, jókat enni, persze mértékkel és mozgással párosítva.
    Én őszintén már kicsit unom ezt a nagy prédikációt az egészséges étkezésről, nem ellene vagyok, mert egyáltalán nem, de azért ne nézzenek már rám megvetően, mert jól esik a kakaós csiga néha és mert vállalom, hogy imádom ez van:D Én is rendszeresen tornázom, futni járok, de ugyanakkor meg nem vonok meg magamtól olyan ételeket, amiket szeretek.

    Nekem tetszett a poszt:)

    Niki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. örülök, hogy tetszett:) sosem tudnék lemondani a palacsintáról..:D

      Törlés
  5. nekem is tetszett a poszt nagyon, én mondjuk ennyi folyadékot nem tudok meginni, tavaly nyáron 5 litertől vízmérgezést kaptam, szóval megállok a napi 2,5 lityónál :D

    én két éve fogytam le közel 10 kilót, amit a mai napig nem értek hogy mert csak zumbára jártam, és ettem mellette a nutellát kétpofára, szóval ez még kétséges számomra :D de én sem mellőzök semmit, ha pizzát akarok enni pizzát eszem, de sokkal több salit eszem, müzlit mindennap. de a chipsről nem tudok lemondani egyszerűen, imádom a sajtos chipset :D

    de a zöldség/joghurt/gyümi/testmozgás témakörben teljesen egyetértek mindennel. én csinálom itthon is a tornát, de edzeni is eljárok, mert néha azért kell h valaki ordítson velem ha nem emelem elég magasra a lábam vagy épp nem tartom ki a fekvőtámaszt. :)
    (roni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sehogy sem tudok rád képzelni 10kg-t:D

      Törlés
  6. Tudod,hogy MIT tartalmaznak amok a ,,nyami,, gyàri joghurtok?Jobb,ha nem tudod......élelmiszertechnikus vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. barátnőm is az. állandóan rémisztgetett h mi miből van:D

      Törlés
  7. A poszt bevezetése :DDDDDD

    Egyébként szerintem jól csinálodnagyon is jól! A joghurt tényleg nem épp a legjobb, amit ehetünk, viszont én is megeszem, mert finom. Én Activiát és görög joghurtot szoktam venni, tele van kalóriával, de nem érdekel, finom! :D
    Edzeni sajnos nem szoktam, mert én is " lusta tróger trehány disznó anyaszomorító hétszentség" vagyok. Egyébként elkezdtem, de egyszer este helyett reggel kardióztam, amitől a szívem felmondta a szolgálatot és azt hittem nem állok fel többet. Azóta nem csinálom egyáltalán. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. úristen, ez nagyon rosszul hangzik :/

      Törlés
    2. Az volt. Az "éjjeli bagoly" típus reggel ne tornázzon, most már ezt is tudom :D

      Törlés
  8. Nekem is nagyon tetszett ez a poszt :) Bár én alapban elég sovány vagyok, szóval meg se fordulna a fejemben semmilyen fogyókúra, csak alapban nem szeretem a zsiros ételeket és a húsokat (kivéve a halat és a csirkét). Próbálok egészségesen étkezni, mert az sose árt :) Viszont a joghurtot nagyon szeretem, én főleg danone-t szoktam venni, na meg persze sok zöldség :) Az meg, hogy mi van a joghurtban egyáltalán nem zavar, mert ennyi erővel megnézhetnénk azt is, hogy mi van az összes többi ételben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is ez jutott eszembe amúgy:) másban is van elég fujj:D

      Törlés
  9. Nekem is tetszett a poszt. Én is hasonló dolgokkal próbálkozom. Én örülnék neki ha írnál egy posztot a kedvenc sportos videóidról, linkekkel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. fúh, ha szeretnéd, lehet h erre fogok akkor vetemedni:D

      Törlés