2013. április 2., kedd

Mit tornázok?

A Mit teszek az egészségemért? bejegyzésnél írta Kriszta, hogy érdekelné, milyen videókra szoktam tornázni. Még mindig tartom, hogy nem megyek át egészség blogba, de ha valaki kér valamit, igyekszem teljesíteni még akkor is, ha egyetlen emberről van szó.:) A kérés az kérés, és én azt írom, amit olvasni szeretnétek!


Egészségre visszatérve... Niki írta korábban, hogy őt érdekelnék receptek is, hogy miket sütögetek, főzök, és egyébként most szeretnék is kísérletezni. Ennek egyik oka, hogy egyszerűen kívánja a szervezetem a normálisabb, könnyebb dolgokat (persze a hambit és a pizzát is, nyugi!:D), de pl az olajban sült rántott húsra már hihetetlenül ráfanyalodtam és inkább szoktam kívánni salátát natúr csirkemellel, egy finom levest stb... Ezt sem gondoltam volna magamról sose.:D A másik ok pedig, hogy az utóbbi időben voltak olyan egészségügyi problémáim, amik miatt indokoltnak érzem, hogy még változatosabban és nagyobb odafigyeléssel válogassam meg az ételeket. Szóval bevásároltam rozslisztből, zabkorpából, zabpehelyből és hasonló szuper dolgokból.:)



Na itt most a mozgás a lényeg ugyebár!


Ami nálam a lényeg, hogy apránként kezdtem, mert az embernek szerintem csak elmegy a mozgástól a kedve, ha folyton kinyírja magát. Először csak 20-30 perces videókra tornáztam, aztán vegyítettem őket, mostanában meg kb. egy órát szoktam, de van hogy nem esik jól és akkor lazítok. Szinte minden nap tornázok, csak akkor hagyom ki, ha nagyon nem fér bele a napomba, eszerint átlagban heti 5 napon mozgok.

Az itthon való tornázás nagy hátránya, hogy nagy akaraterő kell. Ne hagyd abba és egyáltalán állj neki! Én ebben nagyon szikla vagyok, mert amit csinálok, azt szívvel lélekkel (szerintem ez a blogon is látszik talán ici-picit:)). Előnye viszont, hogy nem kell érte fizetni, nem kell külön elmenni sehova időre, hanem amikor belefér a napotokba. Bár annak is megvan a maga szépsége. Én olyan vagyok egyébként, hogy könnyebben abbahagyom, ha vannak körülöttem emberek. Szenvedek, izzadok, nem szépítem, megdöglök! És mindezt mások előtt. Itthon sokkal keményebben csinálok minden tornát, nem lát senki, nem érzem magam bénán.:D

Na, jöjjön a bejegyzés lényege, miket?

Jóga

Nagyon-nagyon rég érdekelt a jóga, és régebben ezzel kezdtem, bár nem mondanám kifejezetten tornának. De ha már ez a téma, akkor a mozgás evolúciómhoz hozzáírom. Volt egy sorozat amit én letöltöttem, Jóga mindenkinek (Breathing space Yoga) volt a címe, ezt szerettem a legjobban. Találtam most zenei aláfestéssel youtube videókat róla. De ez részemről tényleg csak ilyen zárójeles dolog.


Pilates

Először nem fogott meg annyira, viszont egész szépen megalapozta a hasam erősségét.:D Akkor álltam neki pilates-ezni, amikor nem volt kedvem nagyon ugrabugrálni, de valamit mégis szerettem volna. Erről találtam viszont teljes videókat!:)



Zumba

A zumbával érdekes a viszonyom, először seggrázós tipródásnak tartottam, de az elmúlt 1-2 hónapban annyira rákaptam, rengeteg videót töltöttem szereztem. Azt hiszem, nem fogok tudni youtube videókat linkelni, mert gondolom sorban letöröltetik őket.:) Aki picit szereti a zumbát, szerintem mond neki valamit az h Beto Perez és Tanya Beardsley. Kis kedvcsinálót mutatok.



Vannak stúdiós alap videók, élő show, step by step, és amiket én nemrég szereztem be, azok már elég rendesen elkanyarodtak az alapokból, de még mindig benne tartalmazzák azokat. Először csak kapkodtam a fejem, de szerintem második nekifutásra simán menni fog.:) Kicsit olyannak érzem ezeket a videókat, hogy ha én ezt folyamatosan fogom tudni csinálni, akkor nagyon menőnek fogom magam érezni.:D Ez lenne az:



Capoeira aerobic

Először halál volt... A kezdeti állapothoz képest nagyon jól bírom, és ennek hihetetlenül örülök. Sőt, amikor úgy éreztem, hogy nem izzaszt meg eléggé, a lábaimra fél kilós, a kezembe egy-egy kilós súlyokat tettem/vettem.:D Az első videót megtaláltam youtube-on, úgyhogy egészségetekre!:)



Van második és harmadik rész is, eddig csak a másodikra tudtam sort keríteni egyszer. Viszont több gyakorlatot a kezem miatt nem tudtam csinálni sajnos, mivel október óta ugye ínhüvelygyulladás van a jobb csuklómban. Sajnos még mindig nincs a gyógyulás közelében sem.:/

Carmen Electra

Noss, ennél direkt nem írtam ki a videók címét.:D Itt is három rész van, az első koreográfiákat tanít be, a harmadik nekem már túlságosan tekergős és unalmas, szóval azt az első 5 perc után száműztem.:D A második pedig a kedvencem, ami szintén fent van youtube-on.



Azért szeretem, mert a fontosabb területekre irányulnak a gyakorlatok, mindenbe belekóstol egy kicsit, és ha valakinek ez kevés lenne, lehet többet csinálni az adott részből.

CafeMomStudios

Ezeket a videókat a napokban találtam, eddig egyet próbáltam, és eldöntöttem, hogy ha kevés időm van, ezeket fogom előkapni. Ahhoz képest, hogy 30 perc a videó és 10 perc a végén ebből a nyújtás, kellemesen megizzadtam közben.



Remélem, nem hagytam ki semmit és kellően összeszedett lett a bejegyzés. Folyamatosan keresgélek, és szerintem vannak még ezeken kívül félretett videóim, de most így ezek jutottak eszembe. Nem azért írtam ezt a postot természetesen, hogy bárkinek akármilyen irányt mutassak a mozgással és az egészséggel kapcsolatban. Nem akarok olyan témában okoskodni, amihez nincs képzettségem. Kérésre megosztottam Veletek, én mit hogyan csinálok és ennyi. Egyébként a mozgás, a rengeteg folyadék, az odafigyelés eredménye, hogy ma két üzletben is a 38-as után 36-os nadrágot kellett behozatnom, mivel az nagy volt, pedig világ életemben beton biztosan 40-es kellett (ha nem 42). 

7 megjegyzés :

  1. ez tetszett, lesz amit kipróbálok majd!:)
    én hónapok óta "Rékázok", pár hete aztán elkezdtem sorozat/meccsnézés közben magamtól tornázni a megszokott mozdulatokat és tök jó, simán elrepül 40 perc.
    Én egyelőre csak a fenekemen éreztem egy kis formálódást, na meg a narancsbőr eltűnését, de tegnapelőtt megjegyezte a barátom, hogy mennyivel feszesebb a combom, úgyhogy ez most jó nagy lökést adott a folytatáshoz:)

    VálaszTörlés
  2. Én is nemrég kezdtem el tornázni.
    Rékával kezdtem én is, most Péntek Enikőzök. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jókor jött ez a bejegyzés, köszönöm :)
    Pont tegnap döntöttem el, hogy körülnézek youtube-on, milyen zumba, aerobic stb. videók vannak, amiket be lehetne építeni a napi mozgásba...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jó, örülök neki, hogy hasznos volt:)

      Törlés
  4. Jó kis bejegyzés :)
    Én pár napja találtam rá a CafeMomStudios-ra. Elkezdtem velük tornázni ,gondoltam kezdetnek jók lesznek ezek a rövid videók. Hihetetlen ,hogy a Kickbox-os változat után mekkora izomláz van az egész testemben. Alig birok mozogni :D
    A Capoeira aerobikhoz most meghoztad a kedvem ,ment is a tornás playlistemre :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm :) Nagyon tetszett, szerintem szépen sorban mindet kipróbálom. :)

    VálaszTörlés